Zo werken wij samen
Algemene Voorwaarden MoVi-Academy
Artikel 1. Definities
1.1. MoVi Academy: de eenmanszaak MoVi Academy, gevestigd te Someren en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 64535991.
1.2. Klant: de natuurlijke persoon of rechtspersoon die met MoVi Academy een overeenkomst is aangegaan.
1.3. Onder ‘algemene voorwaarden’ wordt verstaan: het geheel als bepalingen zoals die in dit document zijn opgenomen.
1.4. Diensten: alle diensten die MoVi Academy voor de klant gaat uitvoeren. Hieronder worden onder andere verstaan maar niet uitsluitend: het als hondenopvoedkundige- en hondentrainer aanbieden van on- en offline cursussen, trainingen en begeleiding met betrekking tot het gedrag en de emotie van de hond en de eigenaar en op een fijne manier samenleven met je hond door middel van online cursussen, trainingen op locatie, groepssessies, colleges en trainingen op locatie.
1.5. Overeenkomst: de overeenkomst tussen MoVi Academy en de klant op basis waarvan MoVi Academy de diensten zal gaan uitvoeren.
1.6. Informatie: alle gegevens die de klant aan MoVi Academy aanlevert.
1.7. Schriftelijk: per brief, e-mail of digitale berichtgeving zoals WhatsApp.
1.8. Vertrouwelijke informatie: alle financiële-, zakelijke- en persoonsgegevens die door de klant en/of MoVi Academy worden verstrekt, ingevoerd, opgeslagen en verwerkt.
1.9. Website: www.movi-academy.nl.
Artikel 2. Toepasselijkheid van deze algemene voorwaarden
2.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle door MoVi Academy gedane aanbiedingen, uitgebrachte offertes, gesloten overeenkomsten, verrichte diensten, andere verrichte handelingen en facturen tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.
2.2. Door een akkoord via de e-mail, het online accepteren van een aanbod en/of het plaatsen van een bestelling via de website, en expliciet akkoord te geven, verklaart de klant dat hij/zij kennis heeft genomen van deze algemene voorwaarden en akkoord gaat met de inhoud hiervan.
2.3. Als er verschillen zijn tussen bepalingen uit deze algemene voorwaarden en bepalingen in een getekende overeenkomst, gaan de bepalingen uit de overeenkomst boven de bepalingen in deze algemene voorwaarden.
2.4. Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op handelingen en/of werkzaamheden die door derden worden uitgevoerd die door MoVi Academy zijn ingehuurd voor het uitvoeren van werkzaamheden binnen deze overeenkomst.
2.5. MoVi Academy mag de algemene voorwaarden altijd wijzigen, ook voor bestaande overeenkomsten.
2.6. Als MoVi Academy de algemene voorwaarden wijzigt, zal MoVi Academy de klant hiervan per e-mail op de hoogte stellen.
2.7. In geval van een wijziging van de algemene voorwaarden mag de klant de overeenkomst ontbinden vanaf het moment dat de nieuwe algemene voorwaarden geldig worden, of tot maximaal 7 dagen na het in werking treden van de nieuwe algemene voorwaarden.
2.8. MoVi Academy en de klant zullen in overleg een nieuwe bepaling opstellen om de ongeldig verklaarde bepaling te vervangen. Hierbij moet het doel en de strekking van de ongeldig verklaarde bepaling in het achterhoofd worden gehouden.
Artikel 3. Aanbod
3.1. Als een aanbod van MoVi Academy een beperkte geldigheidsduur heeft, wordt dit duidelijk in het aanbod en/of op de website aangegeven. Als er geen termijn is aangegeven, is het aanbod geldig tot 14 dagen na de datum waarop het aanbod is uitgebracht. Als de klant het aanbod niet binnen die 14 dagen accepteert, vervalt het aanbod. Het aanbod is daarnaast onder voorbehoud van beschikbaarheid.
3.2. Zolang de klant het aanbod niet binnen de genoemde termijn heeft geaccepteerd, mag MoVi Academy het aanbod en de bijbehorende tarieven intrekken of wijzigen.
3.3. MoVi Academy geeft in het aanbod aan welke dienst en/of traject, online cursus of training wordt aangeboden en welk tarief hievoor wordt gehanteerd.
3.4. Het aanbod en/of een speciale actie geldt niet automatisch voor vervolgbestellingen- of cursussen.
3.5. Het aanbod bevat een volledige omschrijving van de aangeboden diensten, de beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de klant mogelijk te maken.
3.6. MoVi Academy mag een vooruitbetaling van het volledige overeengekomen tarief aan de klant in rekening brengen. De werkzaamheden/diensten en toegang tot de online content zullen pas aanvangen nadat de betaling is voldaan.
3.7. Alles wat buiten het aanbod aan de klant wordt geleverd, bijvoorbeeld het bijboeken van een losse 1:1 sessie, wordt beschouwd als meerwerk en mag als zodanig in rekening worden gebracht.
3.8. MoVi Academy kan niet aan het aanbod worden gehouden als de klant redelijkerwijs kon begrijpen dat het aanbod, of een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing, verschrijving of typefout bevat.
Artikel 4. Overeenkomst, derden en annuleren
4.1. De overeenkomst komt tot stand vanaf het moment dat de klant akkoord een akkoord via de e-mail stuurt, een offerte online accepteert en/of een bestelling via de website plaatst. Wijzigingen in gesloten overeenkomsten kunnen alleen schriftelijk worden gedaan en zijn pas geldig wanneer deze door MoVi Academy en de klant zijn geaccepteerd.
4.2. Na het sluiten van de overeenkomst zal MoVi Academy binnen de afgesproken termijn starten met het beschikbaar stellen van de online content en/of het leveren van de diensten met betrekking tot de training op locatie. Als de klant het aanbod elektronisch heeft geaccepteerd, bevestigt MoVi Academy de acceptatie van het aanbod. Zolang MoVi Academy de acceptatie niet heeft bevestigd, mag de klant de overeenkomst kosteloos ontbinden.
4.3. MoVi Academy mag bepaalde werkzaamheden uit laten voeren door derden of zich laten ondersteunen zonder dat de klant daarvan vooraf op de hoogte gesteld dient te worden.
4.4. Het door de klant geaccepteerde aanbod, eventueel gesloten overeenkomst en deze algemene voorwaarden vormen samen de volledige weergave van de rechten en verplichtingen van beide partijen en vervangen alle eerdere schriftelijke en mondelinge afspraken.
4.5. De particuliere klant kan een overeenkomst die betrekking heeft op een aankoop van een dienst binnen 14 dagen zonder opgaaf van redenen ontbinden (herroepen) zolang de werkzaamheden nog niet van start zijn gegaan. MoVi Academy mag vragen naar de reden van herroeping, maar mag de klant niet verplichten tot het geven van de redenen van ontbinding.
4.6. De in artikel 4.5 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de overeenkomst is gesloten. Indien de klant gebruik maakt van het herroepingsrecht, meldt de klant dit schriftelijk binnen de termijn aan MoVi Academy.
4.7. Wanneer het traject of een overeenkomst tussentijds wordt beëindigd, blijft de klant altijd verplicht de reeds geleverde diensten naar rato te voldoen.
4.8. Een losse sessie kan tot 48 uur voor aanvang van de sessie kosteloos worden verplaatst. Bij verplaatsing binnen 48 uur, het voor de tweede keer verplaatsen van dezelfde sessie of het niet tijdig aanwezig zijn wordt de volledige sessie alsnog in rekening gebracht, of wanneer deze al is voldaan wordt deze niet geresituteerd. In geval van een traject komt de sessie te vervallen.
4.9. Er bestaat geen herroepingsrecht, als de klant een zakelijke opdrachtgever is.
Artikel 5. Uitvoering van de overeenkomst
5.1. Iedere overeenkomst tussen MoVi Academy en de klant is een inspanningsverplichting waarbij MoVi Academy de verplichtingen naar beste vermogen en inzicht zal uitvoeren, met de nodige zorgvuldigheid en vakmanschap. MoVi Academy kan echter niet verantwoordelijk worden gehouden als het resultaat niet aan de verwachtingen van de klant voldoet.
5.2. MoVi Academy zorgt ervoor dat (vertrouwelijke) informatie die de klant aan MoVi Academy levert zodanig wordt beveiligd dat deze gegevens niet beschikbaar zijn voor onbevoegde personen.
5.3. De klant is verplicht om alle informatie die nodig is voor de uitvoering van de werkzaamheden, zoals persoons- en bedrijfsgegevens en informatie over of met betrekking tot de uit te voeren werkzaamheden en relevante informatie waar MoVi Academy om verzoekt, zoals trainingsplannen van andere opleiders, trainingen die elders gevolgd worden, ingeschakelde gedragstherapeuten en eventuele medicatie van de hond, tijdig aan MoVi Academy beschikbaar te stellen. De klant is verantwoordelijk voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van deze gegevens, ook als ze van derden afkomstig zijn.
5.4. Als door toedoen van MoVi Academy de uitvoering van de opdracht vertraging oploopt door ziekte of vanwege andere onvoorziene (persoonlijke) omstandigheden, zal MoVi Academy dit zo snel mogelijk schriftelijk, maar altijd binnen 24 uur, aan de klant meedelen.
5.5. MoVi Academy werkt voor de begeleiding en/of de werkzaamheden op haar eigen locatie, buiten, online, op een paardenmanege of op de locatie van de klant. Indien de klant kenbaar maakt de werkzaamheden op een andere locatie te laten uitvoeren, dan kan er in overleg met MoVi Academy een afspraak worden ingepland. Eventuele kosten voor het reserveren/gebruik van deze externe locatie zijn voor rekening van de klant.
5.6. Wanneer een offline sessie niet plaats kan vinden door omstandigheden waar MoVi Academy geen invloed op heeft, kan MoVi Academy de sessie online geven mits dit mogelijk is. Dit geeft de klant geen recht op restitutie van het reeds betaalde bedrag.
Artikel 6. Rechten en verplichtingen voor de klant
6.1. De klant moet zich houden aan de bepalingen zoals deze zijn opgenomen in deze algemene voorwaarden.
6.2. De klant is verplicht om wijzigingen in de gegevens zoals genoemd in artikel 5.3. snel aan MoVi Academy te melden.
6.3. De klant is verplicht om klachten over de door MoVi Academy geleverde diensten zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 7 dagen na een sessie of binnen 30 dagen na afronding van de opdracht, aan MoVi Academy te melden. MoVi Academy streeft ernaar binnen 5 werkdagen op de klacht te reageren.
6.4. De klant is verplicht MoVi Academy een redelijk termijn te geven om de klacht en/of het geconstateerde gebrek te herstellen. Het indienen van een klacht schort de betalingsverplichting niet op.
6.5. Eén jaar na levering van de (digitale) producten en/of diensten vrijwaart de klant MoVi Academy van alle juridische claims naar aanleiding van die geleverde diensten en/of (digitale) producten.
6.6. Als MoVi Academy inloggegevens met de klant deelt, dan is de klant verantwoordelijk voor deze gegevens. MoVi Academy is niet aansprakelijk voor misbruik en/of verlies van de inloggegevens en mag ervan uitgaan dat de klant degene is die inlogt door middel van de met de klant gedeelde inloggegevens.
6.7. In geval van een traject en/of programma met een vooraf bepaalde duur met 1:1 begeleiding is de klant zelf verantwoordelijk voor het tijdig inplannen van afspraken en/of sessies. Niet tijdig ingeplande afspraken en/of sessies en eventuele ingestuurde opdrachten komen te vervallen na afloop van de duur van de overeenkomst. Tevens kan door de klant geen aanspraak meer gemaakt worden op niet of nog niet genoten onderdelen van de opdracht in welke vorm dan ook.
6.8. In uitzondering op artikel 6.7. kan, tenzij anders overeengekomen, het traject enkel met maximaal 2 weken worden verlengd indien de klant en/of hond ziek is of met vakantie is geweest. Pauzeren van een lopend traject is enkel in overleg met MoVi Academy mogelijk.
6.9. De klant wordt, binnen het offline traject, in de gelegenheid gesteld vragen te stellen via WhatsApp. MoVi Academy zal op werkdagen (ma-vr) deze vragen binnen 24 uur, met uitzondering van de vakanties van MoVi Academy, het weekend en feestdagen, beantwoorden. Vakanties van MoVi Academy worden tijdig aan de klant gemeld. Tijdens de gemelde vakantie is MoVi Academy niet bereikbaar.
Artikel 7. Bijzondere bepalingen online cursussen, online leeromgeving, groepsactiviteiten, online colleges
7.1. Er is door de klant geen enkel recht of verplichting te ontlenen aan het traject, de online cursus en/of de online leeromgeving en ieder handelen van de klant is voor zijn/haar eigen rekening en risico. MoVi Academy aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor de wijze waarop de klant de aan hem/haar gedoceerde methode van MoVi Academy in de praktijk tot uitvoering brengt.
7.2. De inhoud van de sessies is niet bedoeld ter vervanging van medisch advies van een dierenarts. Het gebruik van het traject/programma en eventuele beslissingen die genomen worden naar aanleiding van de sessies en/of het programma, zijn voor eigen verantwoordelijkheid van de klant. MoVi Academy aanvaardt geen aansprakelijkheid in welke vorm dan ook. Daarnaast heeft MoVi Academy het recht om de sessies te staken totdat er contact is geweest met een dierenarts als MoVi Academy dit nodig acht.
7.3. De klant erkent dat eventueel resultaat niet direct zichtbaar of meetbaar zal zijn en dat eventuele resultaten afhankelijk zijn van de inzet van de klant zelf en de manier waarop de klant de opdrachten uitvoert. MoVi Academy geeft geen enkele garantie voor het behalen van een bepaald resultaat door de klant.
7.4. MoVi Academy geeft in het aanbod aan hoe lang de content binnen de online leeromgeving beschikbaar blijft nadat het traject/de online cursus is afgelopen. Indien MoVi Academy toch besluit materiaal (eerder) te verwijderen of te verplaatsen, stelt MoVi Academy de klant hier twee weken voorafgaand aan de verhuizing of verwijdering van op de hoogte via het meest recent bekende e-mailadres van de klant. De klant is zelf verantwoordelijk voor het tijdig volgen van de content en eventueel downloaden van bestanden.
7.5. Indien de klant langer toegang wil houden tot de content, kan de klant bij MoVi Academy een verzoek indienen voor eventuele verlenging van de toegang tot de content.
7.6. MoVi Academy mag de content binnen een traject/online cursus en de online leeromgeving uitbreiden, beperken of aanpassen in verband met kwalitatieve verbeteringen zodra MoVi Academy dit nodig acht.
7.7. Wanneer MoVi Academy vaststelt dat de klant haar inloggegevens met derden deelt, dan wel dat derden door toedoen van de klant toegang hebben gekregen tot de online community en/of afgeschermde content van MoVi Academy, mag MoVi Academy de toegang tot deze gegevens en de community voor de klant, zonder voorafgaande waarschuwing, ontzeggen.
7.8. MoVi Academy maakt gebruik van software van een derde partij (leverancier) om de content binnen de online leeromgeving digitaal aan de klant beschikbaar te stellen. MoVi Academy kan niet garanderen dat deze software altijd en overal te bereiken is en aanvaardt geen aansprakelijkheid voor het tijdelijk niet bereikbaar zijn van de content.
7.9. De klant is enkel gerechtigd screenshots te maken van de online trainingen, de online leeromgeving en/of Q&A sessies en via social media te delen mits dit gebeurt met expliciete toestemming van MoVi Academy en met verwijzing naar de website van MoVi Academy.
7.10. De klant kan tijdens de groepssessies van MoVi Academy berichten plaatsen in de chat. De klant is te allen tijde verantwoordelijk voor de inhoud van de berichten die worden geplaatst. Berichten mogen geen reclame, ongevraagde acquisitie, spam, discriminerende, pornografische, beledigende of bedreigende inhoud bevatten of op andere wijze de wet overtreden en andere deelnemers schaden. MoVi Academy mag deze informatie altijd zonder opgaaf van redenen verwijderen.
7.11. Als de klant de sfeer binnen de cursus, het traject of de groepssessie verstoort door zijn/haar gedrag, of berichten plaatst in de community welke in strijd zijn met artikel 7.10, dan mag MoVi Academy de klant de toegang ontzeggen en toekomstige deelname weigeren. Dit heeft geen enkele invloed op door de klant betaalde gelden of betalingsverplichtingen van de klant.
7.12. Deelname van de klant aan een online groepsactiviteit kan niet worden verplaatst of ingehaald in geval van afwezigheid. MoVi Academy maakt een planning voor de groepsactiviteiten en stelt de klant daarvan tijdig per e-mail op de hoogte. Indien mogelijk kan MoVi Academy de content en/of opname van een groepssessie delen met de klant. Het niet (kunnen) deelnemen leidt niet tot restitutie van betaalde gelden of opschorting van een betalingsverplichting.
7.13. Indien MoVi Academy door overmacht (genoemd in artikel 12) genoodzaakt is om een online groepsactiviteit, welke onderdeel is van een traject, te verplaatsen, behoudt de klant het recht op aanwezigheid voor de activiteit op de nader te bepalen datum.
7.14. De kennis die door de klant wordt opgedaan, mag niet worden gekopieerd en mag alleen voor eigen doeleinden gebruikt worden.
7.15. In aanvulling op artikel 7.14 is het de klant niet toegestaan, ongeacht (volledige) deelname of niet, om binnen 12 maanden na afronding van het traject en/of het programma een soortgelijk traject/programma al dan niet met referentie naar of volgens de methode van MoVi Academy aan te bieden of te laten geven. Als MoVi Academy waarneemt dat de klant de content geheel of gedeeltelijk heeft gekopieerd, is het aan de klant om aan te tonen dat dit niet het geval is, en is artikel 9 van toepassing.
7.16. Restitutie van de door de klant aangeschafte ticket(s) voor een van de online masterclasses/colleges van MoVi Academy is niet mogelijk. De klant ontvangt een replay zodat de masterclass/college te allen tijde terug te kijken is.
7.17. Indien MoVi Academy door onvoldoende aanmeldingen, verhindering van MoVi Academy of ingehuurde derden en/of overmacht (zoals genoemd in artikel 12) genoodzaakt is om de online masterclass/college te verplaatsen, behoudt de klant het recht op aanwezigheid voor de dienst op de nader te bepalen datum. Indien de online masterclass/college in zijn geheel wordt geannuleerd door MoVi Academy, ontvangt de klant binnen 14 dagen het betaalde bedrag retour op het rekeningnummer waarmee het ticket is aangeschaft.
7.18. MoVi Academy mag, wanneer de klant in termijnen betaalt en de termijnbetaling(en) niet-tijdig heeft gedaan, het recht op deelname aan het traject/het programma en toegang tot de online leeromgeving blokkeren (opschorten) tot er een betaling heeft plaatsgevonden. Indien de toegang tot een online leeromgeving is ontzegd, zal de klant weer toegang krijgen zodra de betaling(en) zijn voldaan.
Artikel 8. Betaling
8.1. Zodra de klant het aanbod van MoVi Academy heeft geaccepteerd, ontstaat er een betalingsverplichting voor de klant, ook wanneer niet het hele traject of de hele cursus en/of het traject wordt gevolgd.
8.2. Facturen dienen binnen 14 kalenderdagen na de factuurdatum betaald te zijn, behalve als er andere afspraken zijn gemaakt of op de factuur een andere betaaltermijn vermeld is.
8.3. Bestellingen via de website worden direct online afgerekend, de digitale producten worden na volledige betaling direct aan de klant beschikbaar gesteld.
8.4. MoVi Academy biedt de klant de mogelijkheid om in vooraf overeengekomen termijnen te betalen. Indien de termijn betaling(en) niet-tijdig worden voldaan, is MoVi Academy bevoegd de werkzaamheden uit te stellen tot de betalingsachterstand is ingelopen. Na drie dagen ontvangt de klant een betalingsherinnering.
8.5. Na drie betalingsherinneringen kan MoVi Academy besluiten de opdracht eenzijdig te beëindigen en/of de mogelijkheid tot termijnbetalingen op te heffen en is het resterende bedrag direct en in zijn totaliteit opeisbaar door MoVi Academy.
8.6. Als de klant niet-tijdig aan de betalingsverplichting voldoet, is de klant van rechtswege in verzuim zonder dat een verdere ingebrekestelling nodig is.
8.7. Bij een niet tijdige betaling is de klant, naast het verschuldigde bedrag vermeerderd met de wettelijke (handels)rente, verplicht tot een volledige vergoeding van zowel buitengerechtelijke als gerechtelijke incassokosten, welke ten minste 15% van het factuurbedrag met een minimum van €40,- bedragen.
8.8. In geval van faillissement, beslag, surseance van betaling of overlijden aan de zijde van de klant zijn de vorderingen van MoVi Academy onmiddellijk opeisbaar.
8.9. In aanvulling op artikel 8.8 heeft MoVi Academy het recht de uitvoering van de werkzaamheden of het nog niet uitgevoerde gedeelte daarvan, zonder ingebrekestelling of rechterlijke interventie te beëindigen of op te schorten, zonder recht op vergoeding van schade voor de klant die hierdoor mocht ontstaan.
8.10. De klant kan bezwaren tegen de door MoVi Academy verzonden facturen uiterlijk binnen vijf dagen na factuurdatum schriftelijk aan MoVi Academy kenbaar maken. Na ontvangst van het bezwaar zal MoVi Academy een onderzoek instellen naar de juistheid van het factuurbedrag. Bezwaren tegen verzonden facturen schorten de betalingsverplichting van de klant niet op.
Artikel 9. Intellectueel eigendom
9.1. Alle intellectuele eigendomsrechten op alle geleverde diensten, (digitale) producten, documentatie en/of materialen berusten bij MoVi Academy, tenzij anders is overeengekomen. Het is de klant in geen enkel geval toegestaan de geleverde diensten, (digitale) producten, documentatie en/of materialen, te verveelvoudigen, doorverkopen, openbaar te maken en/of aan derden ter beschikking te stellen, behalve als schriftelijk anders is overeengekomen.
9.2. De intellectuele eigendomsrechten op door MoVi Academy ontwikkelde voortbrengselen van de menselijke geest, zijn en blijven exclusief eigendom van MoVi Academy, tenzij de rechten worden afgekocht of anders is overeengekomen.
9.3. MoVi Academy is niet verantwoordelijk voor de informatie en/of content die via de klant met MoVi Academy wordt gedeeld of ter beschikking is gesteld. Indien de door de klant aangeleverde informatie en/of content op een manier inbreuk maakt op rechten van derden en/of in strijd is met de geldende wet- en regelgeving, zal de klant MoVi Academy vrijwaren van enige aanspraken op schadevergoeding die derden eisen als gevolg van dit handelen van de klant.
9.4. Iedere handeling die in strijd is met dit artikel wordt gezien als inbreuk op het auteursrecht waarbij MoVi Academy recht heeft op een vergoeding ter hoogte van minimaal tweemaal de door MoVi Academy gehanteerde licentievergoeding voor een dergelijke vorm van gebruik zonder het recht op enige schadevergoeding te verliezen.
Artikel 10. Duur overeenkomst en beëindiging
10.1. De overeenkomst wordt aangegaan voor bepaalde tijd, behalve als uit het aanbod anders voortvloeit of als partijen uitdrukkelijk en schriftelijk andere afspraken hebben gemaakt.
10.2. De klant kan de overeenkomst niet tussentijds opzeggen, behalve als dit expliciet is toegestaan.
10.3. Beide partijen mogen de overeenkomst alleen ontbinden als de andere partij na een deugdelijke schriftelijke ingebrekestelling niet aan de verplichtingen voldoet. In ieder geval moet er een redelijke termijn zijn gesteld om de tekortkoming te herstellen.
10.4. In uitzondering op artikel 10.3. kan MoVi Academy de overeenkomst zonder ingebrekestelling en zonder rechterlijke tussenkomst door schriftelijke kennisgeving direct geheel of gedeeltelijk beëindigen als zich een dringende reden voordoet waaronder in ieder geval wordt begrepen dat:
- surseance van betaling aan de klant is verleend;
- het faillissement van de klant is uitgesproken;
- het vermoeden bestaat dat de klant niet aan de betalingsverplichting kan (blijven) voldoen en terugkerende betalingsproblemen;
- de klant handelt in strijd met de openbare orde, goede zeden en/of wet- en regelgeving;
- de klant inbreuk maakt op rechten van derden;
- de klant handelt in strijd met een verplichting die voortkomt uit de overeenkomst;
- de klant niet reageert op correspondentie per e-mail, telefoon en/of schriftelijk al dan niet per aangetekend schrijven en redelijke richtlijnen en/of aanwijzingen van MoVi Academy negeert;
- er voor MoVi Academy aanwijzingen en/of (nieuwe) feiten en omstandigheden zijn dat MoVi Academy zich niet (meer) naar beste kunnen kan inzetten, bijvoorbeeld vanwege een vertrouwensbreuk met de klant, om de werkzaamheden uit te voeren.
10.5. MoVi Academy zal, indien de overeenkomst wordt beëindigd vanwege een situatie uit artikel 10.4, het resterende bedrag voor de werkzaamheden aan de klant retourneren, maar nooit verplicht zijn om een schadevergoeding aan de klant te betalen.
10.6. Als MoVi Academy op het moment van de beëindiging zoals genoemd in dit artikel al betalingen met betrekking tot de werkzaamheden heeft ontvangen, zullen deze betalingen niet met terugwerkende kracht worden terugbetaald. Daarnaast blijven bedragen die MoVi Academy vóór de ontbinding aan de klant heeft gefactureerd nog steeds verschuldigd en worden op het moment van de ontbinding direct opeisbaar.
Artikel 11. Aansprakelijkheid
11.1 De klant is en blijft altijd zelf verantwoordelijk voor het uitvoeren of toepassen van kennis, handelingen en/of adviezen die door MoVi Academy aan de klant worden medegedeeld tijdens het uitvoeren van de werkzaamheden. Daarnaast erkent de klant dat eventueel resultaat niet direct zicht- en meetbaar zal zijn en dat eventuele resultaten afhankelijk zijn van de inzet van de klant.
11.2 Indien MoVi Academy op enige wijze aansprakelijk wordt gesteld voor schade, is iedere aansprakelijkheid beperkt tot de vergoeding van directe schade tot maximaal tweemaal het overeengekomen tarief voor de betreffende diensten. Als er sprake is van een duurovereenkomst, is de aansprakelijkheid beperkt tot maximaal tweemaal het bedrag van de door de klant betaalde facturen in de periode dat de schade is ontstaan.
11.3 De klant heeft pas recht op een schadevergoeding als de klant MoVi Academy heeft gewezen op de toerekenbare tekortkoming en/of onrechtmatige gedraging tegenover de klant door middel van een ingebrekestelling. In de ingebrekestelling dient de klant MoVi Academy een redelijke termijn te geven om de tekortkoming te herstellen en/of alsnog na te komen. Alleen wanneer MoVi Academy niet heeft voldaan aan herstel en/of nakoming, heeft de klant mogelijk recht op een schadevergoeding. Als de nakoming en/of het herstel blijvend onmogelijk is, geldt het vereiste van een ingebrekestelling niet.
11.4 In aanvulling op artikel 11.2 is MoVi Academy alleen aansprakelijk voor directe schade zoals de redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade, eventuele redelijke kosten die de klant moet maken om de schade te laten herstellen en redelijke kosten die gemaakt dienen te worden ter voorkoming of beperking van de schade voor zover de klant kan aantonen dat deze kosten hebben geleid tot beperking van directe schade zoals bedoeld in dit artikel.
11.5 MoVi Academy is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit deze overeenkomst, met uitzondering van situaties waarin de schade te wijten is aan opzet of grove schuld aan de kant van MoVi Academy.
11.6 MoVi Academy is in ieder geval nooit aansprakelijk voor indirecte of gevolgschade zoals gemiste besparingen, misgelopen winst, kosten voor juridische bijstand, verlies van klanten, herstelkosten, schade door bedrijfsstagnatie en voor schade ontstaan door verlies van de gegevens uit artikel 5.3 bij het uitvoeren van de werkzaamheden of wanneer MoVi Academy is uitgegaan van door of namens de klant verstrekte onjuiste of onvolledige gegevens.
11.7 De klant vrijwaart MoVi Academy tegen alle aanspraken van derden, kosten daarbij inbegrepen, die op welke manier dan ook samenhangen met werkzaamheden die MoVi Academy in het kader van de overeenkomst heeft verricht.
11.8 De klant is te allen tijde zelf verantwoordelijk voor het gedrag van zijn/haar hond(en) tijdens de trainingen op locatie. In geval van incidenten is de klant hoofdelijk aansprakelijk voor alle gevolgen.
Artikel 12. Onderbreking van de werkzaamheden en overmacht
12.1 MoVi Academy is niet gehouden aan de verplichting tot het uitvoeren van de werkzaamheden als de nakoming ervan onmogelijk is geworden door overmacht. Onder overmacht wordt een situatie verstaan waarin partijen redelijkerwijs geen invloed op uit kunnen oefenen zoals ziekte, een pandemie, ongevallen, brand, bedrijfsstoringen en overheidsmaatregelen.
12.2 Indien zich een situatie zoals genoemd in artikel 12.1 voordoet, of andere omstandigheden plaatsvinden waardoor de werkzaamheden tijdelijk niet uitgevoerd kunnen worden, worden de verplichtingen opgeschort zolang partijen niet aan hun verplichtingen kunnen voldoen. Partijen zoeken in een dergelijke situatie samen naar een oplossing. Indien de overmacht meer dan 90 dagen heeft geduurd, zijn beide partijen bevoegd de overeenkomst schriftelijk te ontbinden. De tot dan toe gemaakte kosten en gewerkte uren worden onmiddellijk opeisbaar.
12.3 MoVi Academy is bij het uitvoeren van de werkzaamheden in sommige gevallen afhankelijk van de medewerking, diensten en leveranties van derden waar MoVi Academy geen invloed op kan uitoefenen. MoVi Academy kan daarom niet aansprakelijk gesteld worden voor schade in geval van een situatie waarbij de schade te wijten is aan een derde partij waarmee MoVi Academy een overeenkomst is aangegaan.
12.4 In geval van een zakelijke overeenkomst zijn partijen gehouden de werkzaamheden te verplaatsen en blijft de betalingsverplichting in stand.
Artikel 13. Overige bepalingen en toepasselijk recht
13.1 Als de klant in de opdracht bepalingen en/of voorwaarden opneemt die afwijken van, of niet voorkomen in, deze voorwaarden, dan zijn deze bepalingen en/of voorwaarden alleen bindend als MoVi Academy deze bepalingen en/of voorwaarden uitdrukkelijk schriftelijk heeft geaccepteerd.
13.2 MoVi Academy spant zich in om passende technische en organisatorische maatregelen te treffen om de (persoons-)gegevens te beveiligen tegen verlies en/of tegen enige vorm van onrechtmatig gebruik door derden. Zie hiervoor ook de privacyverklaring.
13.3 Partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij met betrekking tot de overeenkomst en de werkzaamheden hebben verkregen. Informatie is vertrouwelijk als dit door de andere partij wordt aangegeven of als dat blijkt uit redelijkheid en billijkheid.
13.4 Indien MoVi Academy in het voordeel van de klant afwijkt van de algemene voorwaarden, kan de klant daar geen rechten aan ontlenen.
13.5 Rechten en plichten die ontstaan uit de overeenkomst kunnen alleen van de klant op een andere partij worden overgedragen als MoVi Academy daar schriftelijk toestemming voor heeft gegeven.
13.6 Op alle overeenkomsten en deze algemene voorwaarden is Nederlands recht van toepassing.
13.7 Partijen zullen eventuele conflicten eerst samen proberen op te lossen voordat zij een beroep zullen doen op de rechter.
13.8 Alle conflicten zullen worden beslecht door de bevoegde rechter in het arrondissement waarin MoVi Academy is gevestigd, behalve als een wettelijke verplichting anders bepaalt.
Versie: januari 2024